Friday, April 3, 2009

Next week : Brunei

Boss: You will be going to Brunei next week to deliver this Security Presentation.

Me: Yes sir , yes sir.

Dengan itu, minggu depan aku dipakse "terbang" ke Brunei Darussallam atas urusan kerja. Owh aku tidak sabar menunggu untuk melihat bagaimana salah satu negara terkecil di dunia tetapi mempunyai aset kemewahan dan kekayaan yang beriban hehe.

Berkenaan dengan working life, ku kira sudah hampir 5 bulan ku bertugas sebagai seorang Net.Sec Consultant di sebuah syarikat yang terunggul dalam arena so called hacking. Sep baik aku minat dan kebetulan terlajak tahu skit dalam bab ni. Dptlah jugak mencari rezeki di kala zaman kemelesetan ekonomi ini.

Kehidupan sebagai seorang student (walopun tak lame sebab kene buang) ., amat berbeza dengan kehidupan seseorang yang mempunyai karier. 1st is of course sebab kene fikir camane nak abeskan gaji dengan betul. 2nd is student kene jawab exam dan test which radically doesn`t really connected to the real world althought they claim so. (at least it's true in my case).

Soklanx3 cepu mas yang selalu ditanye:

1. Kete bile nak tukar?
2. Bile nak kawin?
3. Berape lame nak kerja kat situ?
4. Apa perancangan ko 10 tahun akan datang takkan nak hacking je?
5. Ko tak suke Pet ke? nape taknak keje ngan derang gaji kan lagi tinggi?

My answer is simple:

STFU.


Peace.!!



1 comment:

Sebarang komen yg haruslah ditulis dengan laras bahasa yang betul dan pastikan ia tidak berunsur jualan,marketing dan sebagainye. Tanpa segan silu saya akan mendelete tanpa mercy.