Saturday, March 28, 2009

Bermain wii

Wii merupakan satu permaian unik keluaran syarikat Nitendo. Permainan ini sangat popular hinggakan dalam citer Gintama Episode 99-100 ia telah diparodykan dengan nama Obento Oweii.



Obento Wei yg telah berjaya menggegarkan Edo di masa lampau.

Anyway aku berjaya membelinye setelah memendam hasrat selama beberape tahun. (Wii ni dikeluarkan pada tahun 2006 time tu sengkek). First time aku dah terus test main kat office skang ni dah balik kuantan ntuk bermain bersama keluarga.

Maka aku pun setuplah wii aku kat rumah.





Inilah die hasil titik peluh keyboard yg aku taip selama bertahunx2.

Wii ini sangat sesuai bermain dengan keluarga , dinasihatkan anda tidak mengambil gambar anda ketika bermain wii kerana nampak cam budakx2 suka berangan hahaha.




Adik-adik aku berangan jadi trompet player.



Dah agak dah berangan mencangkul.

Permainan yang agak unik ni sesuai dimainkan bersama TV CRT yg makin hari makin sukar dijumpai di kedai-kedai kat area KLCC dan Pavilion. Kerana resolution yang 480p menyebabkan gambarnya takdelah selawa Xbox360 live maupun PS3. Tapi gameplay dan motion yang simple menyebabkan ia senang di main bersama keluarga, musuh,kawan , orang kat tepi jalan dan boleh dibuat sewa sebagai alat senaman.




Senarai game aku tgh main:

  1. Clone Wars : - Lawanx2 lightsaber
  2. Trauma :- Berlatih uat operation , jadi doctor.
  3. Wii Sport:- Best game ever
  4. Mario Brawl: Gaduhx2 orang capcom
  5. Macworld: Bukan OSX tapi gaduh yang sangat ganas
Senarai Aksesori Wii Idaman (akan dibeli slowlyl , gradually)

  1. Wii Console Bag
  2. Wii DDR Mat
  3. Wii Rail Light Guns
  4. Wii Light Saber
  5. Wii Fishing Rod
  6. Wii Fit



2 comments:

  1. aku rasa dalam list tu kena tambah LCD projector..
    siyes r, dpt gambar sama besar ngan ko, mmg nice.. kaman... 2 riban je.. :P

    ReplyDelete

Sebarang komen yg haruslah ditulis dengan laras bahasa yang betul dan pastikan ia tidak berunsur jualan,marketing dan sebagainye. Tanpa segan silu saya akan mendelete tanpa mercy.